بنام خدا . کتاب در باره زمان ادم فرانک اختر شناس . در باره مواد خام زمان .صفحه ۳۷ .پاراف اول .زندگی انسان با ضربا هنگ طبیعی اسمان سنجیده میشود این تغییر ات سماوی .مواد خام زمان هستند .در تاریخ درهم تنیده زمان فرهنگی وکیهان شناختی .چهر تناوب برای پیشرفت ما از همه مهم تر بوده اند .--روز ---ماه---سال ---وحرکت دورهای سیارهها./ فاکتور-سنگ سازهها از قبیل نیو گرنج -استون هنج نمونهای از تلاش .گذر از تاریخ وزمان میباشد.تقویمهای پیشا تاریخ.-بازگشت مجدد وکیهان شناسی نو سنگی . کارن ارامسترانگ .با نگریستن به تغییر پارینه سنگی به نو سنگی .وتوسعه کشت وکار .کشاورزی .در نوع ابتدایی .کیهان شناسی جدید ومفاهیم نو از زمان کیهانی بهمراه داشت. نمادهای تجسمیکاشت وبر داشت محصول -در گیری .مادی با زمین -/اب-باد/ وانرزیهایی نادیده که از طریق زمان بر زندگی اثر میگذاشته است./صفحه ۵۳/ در بخش مکانیسم ماده وذهن .بیداری یونان /صفحه ۶۹ / واکتشاف دستگاه انتیکیترا با قدمت دو هزار ساله در زیر دریای مدیترانه دستگاهی شامل چرخ دنده -اهرم -عقربه - وحروف یونانی دفترچه راهنمای باستانی بر بدنه /ساعت ستاره شناسی .حک شده وکار اصلی دستگاه را مشخص مینمود...////////// در توضیح نقش رصد زمان سدههای قبل از میلاد یونانیان هلنی .//فیزیکال زمان وهندسه طوالع .ووفولهای .ماه و-اقماره نیر .منظومه شمسی . اقمار .مشتری .-پلوتو- اورانوس -تریپتون-نیپتون-بهرام -//سیر تفکر در زمان -/توالی حرکت -زوال لحظه قبل .وحدوث لحظه نو از بازتاب .سدههای قبل از میلاد . از منطقه ایونیا .مشخصا .تالس .۵۸۵ قبل از میلاد . با استفاده از متون مصر باستان .وستاره شناسی بابلی . ومدلهای ریاضی انان در رصد فلکیات.--اندیشه تالسی -حکمای عیونی لوسلیپوس -فیثاغوریث - .واتموسهای اولیه .ذیمقراطیس . با توجه به کاوش گری .مکان .وزمان .وکیهان . ////در نظر فیثاغوریث مفهوم کاسموس فلک شناسی .بر اساس عالم عدد است..جهان ریاضی مند //که اسپینوزا در قوانین پایدار خود نام میبرد .رجوع شود به قوانین ریاضی بندیکیت باروخ اسپینوزا- در این میان فاصله تالس ملطی تا ریاضیات سده قبل از او .که سقراط حکیم. از خرد ناب .متصل به خرد مطلق وجود ازاننام میبرد .محاوره با منون شکاک .که من پیرو وشاگرد خردمندی بزرگ هستم که با شعور ناب هستی اتصال دارد .هرمس .که در مدارک تاریخی انباذقلس از او به هرمس الهرامسه .و در نزد سامیون از فرزندان نوح .به ادریس نبی . شهرت دارد. انکه خیاط بود وابزار دوخت البسه ابداع نمود ودر ریاضی از مبدعات طرح .جداوال بجا مانده از الواح ایشانست .قوام اندیشه عدد مند .وریاضی .علم العدد متشکل ونمودار شد. -- انباذقلس -ابیذ قلس .در نو اموزی خود را شاگرد اسقلبیوس . قفطی -همان اسقلا بیوس که از شاگردان هرمس بوده نام اورده.--ودر شرح هرمس .الهرامسه. که متولد مصر میباشد.هر مس معرب ارمیس است .ارمیس به مصر باستان هرمس شهرت داشته. ارمیس به زبان یونانی یعنی علم-دانش.که صورت کوکب عطارد نامگذاری شده ./طر میس/ به عبری اخنوخ --به کتب ادیان -ادریس که فرزند -بارد..مارد--فرزند هملائیل -فرزند قینان - فرزند انوش .فرزند.شیث .فرزند ادم نبی الله. کتاب عهد عتیق .ال داود تا حضرت ادم . وعهد جدید انجیل متی.ولوقا.یوحنا . باب اول ..نسب نامه حضرت عیسی تا ادم نبی الله./ هرمس خود را شاگرد اغاذایمون -اغثاذیمون -غوثا ذیمون .که نام دیگر شیث . به معلم اول .بزبان هرمس نامگذاری شده..فیثا غوریثان -حکمت باستان را از اغثا ذیمون تا هرمس واز هرمس به طبقات حکمای عیونی برمانیدس -هرقلیطوس -زنون -سقراط -انباذ قلس- اریستپوس - وافلاطون وارسطو - در اسناد ذکر نموده اند. پیوند .علم وکتابتهای الهی .وپیامبران علم انفکاک ناپذیر وتاریخ وگزارشات صدق تاریخی گواه این استدلال است..الباقی صفحه بعد .تقدیم میشود.
بازدید : 512
جمعه 15 آبان 1399 زمان : 6:40